Потребителски вход

Автор: pitwasilew Категория: Туризъм
Прочетен: 4502 Коментари: 3 Гласове:

Последна промяна: 24.08.2017 10:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Привет! Понеже този път бързам, набързичко ще ви разведа из централна Северна България като ви покажа и разкажа за едни невероятни местенца в нашата родина. Повечето от тях са включени в 100те национални туристически обекта на България. Да вървим, че няма време! Не, че няма време, просто то е ограничено. В бързината си ще се постарая да не пропусна някой друг детайл. Ще се опитам да бъда по-бърз от времето. Тръгваме! Да вървим!

Ден първи

Раничко тръгваме от Пловдив с бусчето. Метеорологичните характеристики на климата да стабилни. Движим се по разписание. Нивото на Дунав при Русе е над средното за месеца. Преди обед спираме в Габрово пред Дома на хумора и сатирата. Както повечето от нас са чували, тва габровци са като крадците-големи шегобийци! Посрещат гостите си и ги водят при съседа!

Габрово - Дом на хумора и сатирата

И съседа разбира се има всякакви чаши, за всякакви хора и за всякакви случаи. Няма нищо случайно - халба с двойно дъно, чаша с чучур и поставка за мустаци за мустакати хора, чаша с око за гледане на кафе, като кафето не се пие, чаша за кафе с преграда за двама.... трудно е! В музея беше показана изложбата на Джемалетин Йълдъз, която си заслужава да се разгледа. Като цяло беше хубаво в този дом. Интересно е как хумора и сатирата се преплитат. Може би едното не може без другото. Тази година, ако не ме лъже паметта, през септември ще се проведе и карнавала в града под надслов:"Габровец и котка по гръб не падат". Имах си аз! Успех мили хора! Ако имам време ще намина и аз! Продължаваме, че бъзаме!

Точно на обед сме в Трявна.
image Часовниковата кула
Посещаваме Музея за резбарско и зографско изкуство или Даскаловата къща. Правят впечатление уникални дърворезби на нашите достойни владетели. В две от стаите в музея се намират и две дърворезби на слънцето-майско и юлско, изработени от 2ма различни майстори, които дърворезби се считат за еталон и класика в жанра. Будят само възхищение в сърцата, дори на невежи хора като мен! В двора на музея се намира "Тревненската колона". На нея съвременни творци са поставили своя знак като по този начин изразяват своето уважение към старите майстори. Поклон! Но трябва да тръгваме, защото бързаме!

Тревненската колона image Даскаловата къща
В ранния следобед посещаваме Дряновският манастир и хвърляме едно око на пещерата "Бачо Киро". Красиво е! image
Дряновски манастир

Късният следобед. Велико Търново. Крепостта Царевец. Дом на славни царе и не много славни такива.... от Древността!

Велико Търново - Крепостта Царевец
  Сега ще ви разкажа и запозная, набързо разбира се, с Никополис ад Иструм. Това е античен римски град близо до В. Търново. Основан е през 102 г. от император Траян в чест на римската победа над даките. Града е запазен - ясно личат улиците, които са широки, изградени от масивни каменни плочи, разположени под ъгъл от 90 градуса. Запазени са голяма част от сградите, въпреки, че къщите на околните села са изградени с камъни от града, както археологът ни разказа. В този град е намерена една от 6те статуи на Асклепий останали ни като наследство от Древния Рим. Аскрепий е бога на медицината. Археологичните проучвания продължават въпреки трудностите с финансирането им. В проучванията участват и археолози от Великобритания, които имат същите финансови проблеми като нашите.

Никополис ад Иструм

Всъщност успяхме да бъдем по-бързи от времето, защото посетихме градът в мига, когато археолога си тръгваше. Малко се припря, че пристигаме в последния момент, но накрая му стана приятно да ни разкаже, и той набързо, това онова за градът! Всяко нещо с времето си и всяка вещ със срока си под небесата...

Вечерта пристигнахме да нощуваме на хижа Янтра. Хижарите са наши приятели! Добра среща се случи. Хижата се намира до гр. Бяла. image

хижа Янтра
  Настава вечер и Месец изгрява. Звезди обсипват свода небесен. И хората си почиват с бира в ръка. Топло е. Приятно е.  Звездите се виждат ясно и човек търси Орион, Бик, Триъгълника, но намира Голяма мечка, Воловар. Наслаждава се на това да е по-близо до природата. Радва се, че не е в града, където има брум или смог, който пречи на това. И си мисли. Мисли си за всичките неща, които е видял днес. Търси в съзнанието си детайлите и се опитва да ги запомни. Радва се, че е опознал родината си с една идея повече и че я е обикнал също толкова. Бързал е, но това е в миналото. Казва си, че някой ден може да се върне и да разгледа тези места като им отдели повече време. Без минало няма бъдеще. Миналото определя бъдещето. Миналото може да бъде променяно. Толкова много неща предстоят! И заспива уморен, но удоволетворен. Благодарен. За да си почине, защото утре пак ще бърза и трябва да е свежарка за предстоящите неща....

Ден втори

...Ставаме рано и тръгваме от Бяла към с. Червен и Червенската крепост. Ако не греша това е в резервата "Русенски Лом". Уникална военна крепост.

Червенска крепост

Чернеска крепост

Единствената запазена кула от крепостта
  Вече със сигурност сме в "Русенски Лом" и посещаваме скалните манастири:"Ивановски манастир" и "Басарбовски манастир".

Ивановски манастир

Басарбовски манастир
Уникални са! Разположени са на красиви места и ....просто е невероятно! Но...трябва да вървим към Исперих. Отбиваме се в с. Свещари за да посетим Тракийската гробница. В нея почивал велик тракийски цар! След това се отбихме и до текето на Демир баба.

Тракийската гробница

Текето на Демир Баба
Последната дестинация за деня бе посещение на Археологическия резерват "Абритус" в Разград.

Абритус
  Вечерта се прибираме отново в хижата. Понякога за да е щастлив и удоволетворен човек е нужно просто всичко да свършава добре. Да има мир и спокойствие, т.е.

Ден трети

Казавме си "Чао" с нашите приятели Младен и Петър-хижарите на хижа Янтра! Отиваме до Бяла за да разгледаме Музея "Освободетелна война". Екскурзоводката ни очаква и с радост ни разказва част от историята ни. Много беше любезна! За тези, които не знаят гр.Бяла е вторият освободен град по време на Руско-туската освободителна война, след Свищов. От юли до август 1877г. в къщата-музей се е помещавал щабът на руснаците. Там е пребивавал бъдещият император Александър III. В музея може да се види единствената запазена част от понтонен мост, чрез който се е преминавал Дунав, понтонни лодки, понтонни файтони, оръдия, мортири, мини, пушки и купища снаряди. Няма смисъл да крадете снарядите и да ги предавате на вторични суровини, защото от там после се обаждат в музея да отидат да си ги пребират!!! В музея може да се запознаете с Всеволод Гаршин - бележит руски писател, отразил в творчеството си Освободителната война и тежко ранен в едно от сраженията, Сергей Боткин - лекарят на Александър III и учител на акад. Павлов, Юлия Вревская - милосърдна сестра, чийто тленни останки почиват в двора на музея, Николай Пирогов - руски хирург. Много може да се научи там. Трябваше да ви разкажа за този музей!

Част от понтонният мост

Музея

Мортира
  В Бяла не бързахме. Останахме да поразгледаме. От там тръгнахме към гр. Елена. Много красив град, с много хубаво разположение!

Часовниковата кула

Даскалоливницата
  Посещаваме Даскалоливницата и къщата - музей на Иларион Макариополски. Остава и време да изпием по една бира в едно бистро до/в Даскалоливницата, понеже не сме се били хидратирали.

Къща - музей на Иларион Макариополски
  След това вървим към Етъра. И там е прекрасно! А симида е невероятно вкусен!

Часовниковата кула в Етъра
Както виждате на повечето снимки(или поне на 3 от тях) имам афинитет към часовниковите кули. Явно е, че не само аз искам да бъда по-бърз от времето. Старите майстори също са били по-бързи от него!(аналогията между мен и тях е случайна!!!).

И накрая гр.Шипка и храм-паметника "Рождество Христово". Нещо уникално е да се слушат камбаните докато бият.....!

С това завърши и автопохода. Равносметката-около 1 000 км за 3 дни, посещение на над 10 от 100те национални туристически обекта и една хубава история, която ви разказах. Благодаря!

Въпроси

Гласувай:

1. goby3 - :)
28.04.2015 22:43
И аз ти благодаря!
цитирай
2. tikoev - Всичко видяно е прекрасно, но сте ...
29.04.2015 21:38
Всичко видяно е прекрасно, но сте минали покрай най-красивото без да го видите - Тетевен и Гложенския манастир. Жива приказка! :)
цитирай
3. balkan1 - В ТЪРНОВО ...
30.04.2015 01:02
... можете да видите "къщата с маймунката" - добичето е датировка по Българския календар -1849 - година МАЙМУН в цикъл ЗЕМЯ.